top of page

Cesta jídla

Zdravím Tě do nového týdne. Dnes mě tak při vaření napadlo, že se krátce zmíním i o stravování. A taky když dcerka dělala ke zkouškám prezentaci o tom, jak putuje jídlo naším tělem. Ono by se dalo říci, že moje současná životní filosofie není jen cesta tance - pohybem a tancem ku spokojenosti - ale cesta těla celkově.

mandlová vegan sušenka s rybízem a kokosovým krémem

Přiznám se, že jsem své tělo dříve zanedbávala. Neudělala jsem si s ním dobrý vztah. Bylo pro mne spíše přítěží. Bývalo hodně nemocné, hlavně v dětství kdy jsem měla boreliózu a revmatismus a nemohla se hýbat. Nemohla jsem se na něj spolehnout a "opřít se o něj".

S tancem a pohybem ale přišla velká změna.

Ruku v ruce s dalšími změnami v životě přišly i ty ve stravování a v současnosti už víc než tři roky jím převážně vegansky. Tedy se stravuji bez živočišných produktů.

Každý den se snažím k tomu mému stravovacímu ideálu tak nějak nenuceně přiblížit. Ten ideál by se dal popsat asi takto:

Rostlinné, bio, lokální, sezóní a jednoduché jídlo, co nejméně zpracované nakupované bez obalu.

Pro inspiraci dodávám různá pošušňáníčka co jsme měli v Toskánsku, kde mě to naprosto oooohromilo. Vše veganské, místní a chuťově bomba! Kvalitní nešizené suroviny se prostě poznají. Jsou tak chutné, že nemusíme sypat glutamátem, dodávat vývary atd. a taky se jich nemusíme nacpat. Jsou výživnější.

Doma vařím denně, věřím, že energie, kterou do jídla pro sebe a své děti dávám, se mi potom vrací zpět do těla. Ze stejného důvodu nejím živočišné produkty. Momentálně mám zkušenost, že mě zatěžují stresem a negativními vibracemi.

O své tělo se starat a nevkládat do něj zbytečnosti je taky součástí práce se svým tělem. Taky nám to dává hodně informací - kdy máme na co chuť, jak jídlo užíváme k vypořádání se se stresem nebo frustrací, zda se odbýváme, zda si sobě jídlo pěkně připravíme a až extaticky vychutnáme atd. To, jestli se nám v těle hromadí toxiny, ať už z hněvu nebo z jídla, to ovlivňuje naše zdraví, průchodnost těla, jeho čistotu, energetickou zásobu a náš pohyb také. Jídlo je stavební jednotkou toho těla, po kterém následně chceme výsledky v pohybu.

Pár našich dobrot pro inspiraci i když se mi ještě zcela nedaří čerpat z lokálních surovin <3

Vše dobré a mňamkové do nového týdne

Zuzka


Nejlepší příspěvky
Zkuste to později
Až budou příspěvky zveřejněny, uvidíte je zde.
Nejnovější příspěvky
Archiv
Hledání podle štítků
Zatím žádné štítky
Následujte nás
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page